Where You Want to Go?

Assalamualaikum


Hola! ("hello" in Spanish language) Lepas tgk gambaq Spain Uolls masa cekerama baru2 nih....hehehe terus x guna hello, tapi guna hola. Mcm cute plak "hola" :)
 
 
Orait, entry ni nk cerita pasal "where you want to go"? Macam biasa2..tapi ada maksud t'sirat.
 
 
Dari kecik lagi I decide what I want to do in d future. For example, after PMR nk masuk sekolah asrama penuh. Tapi x dpt sbb time tu mgkin x berapa "canggih" so x taw nk isi mana borg bagai. Agak terkilan. But, I do enjoy sekolah biasa. 
 
 
After SPM, nk sgt masuk Matrik. Tapi kecewa lepas x dpt paggilan. My bestfriend dapat. But, Alhamdulillah x lama lepas tu dapat second intake. Because of I'm not good enough in study, I just got CGPA/GPA so so saja. But, Alhamdulillah I still can enter Uni.
 
 
Bila piker balik, I can be a best person after going to Asrama penuh. Nampak x ketidakpuasan disitu...huhuhu Tapi, semuanya dah d'tentukan. I do not know why I cannot do well in SPM like PMR. But, it's takdir. The past is the past. Let it go. Sentiasa ajar diri sendiri untuk bersyukur. Tapi besa lah bila ada setan2 ni asyik menghasut supaya x puas hati. Namun, try to fight. Sentiasa bersyukur dengan rezeki yang diterima, takdir yang telah ditentukan.
 
 
Where You Want to Go?? Now, what can I say, in future I will move to new place. Kadang2 argue jgk dgn fiancé, why not just staying in Kedah? But sometimes, I just think...it's good if I move to new places. Try new environment. Got new challenging work.
 
 
But, I do love my current job. My boss pown started ask. What will happen to you in future? Will you go? Or just staying here? All the question I'll give clear answer by next year. But, right now I think I already have the answer. Prepare to face new challenging world. Yeeeehaaaaa!!!!!!
 
 
Perempuan is hardly nk buat keputusan. Tapi once dia buat keputusan, that is her final decision! I do think many many many time. Ok or not. Can or cannot. Etc... Tapi, kita tawakal, doa mudah mudahan d'permudahkan urusan. In sya Allah mana taw nasib menyebelahi kita. Amin... :)
 
Lots of love by TheTiramisuLovers

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for drop by here...
http://thetiramisulovers.blogspot.com/

Lots of love by TheTiramisuLovers :)