When a Girl desperately want to talk in English

Assalamualaikum...


Last week kind of busy week because the big managing director is coming to office. Kau mula gelabah...hehehe
 
 
The first thing come out from my mind is "how to converse with him????" OMG! That the only thing I'm scared whenever they come here. dush dush dush -_-"
 
 
Hahaha...see I can't speak very well in English but I can write. I'm trying to learn English.. Tapi x lah hebat sgt pown kan... Tu pasal setiap kali calling masuk who's talk with me in English I'll reply in Malay. That's me... Because I know they can speak Malay. Unless oversea people of course kena cakap omputih, kalo cakap Melayu mana depa nk paham kan...hehehe
 
 
 It's good who's can speak very well but when you talk with people who don't understand don't ever underestimate them. Ok.. Sebab sometimes people like that yg buatkan kita e'eleh....mcm pandai je ckp BI... Sekali kita balas piau punya ayat BI baru depa taw..hehehe
 
 
Its good you can learn new languages. At least you can communicate well with people abroad. Whatever it is, we must love our mother tongue. "Bahasa menunjukkan bangsa" cewah...hehehe 
 
 
Eh...apa motip ek entry nih...huhuhu
 
 
Nak cerita...when the big boss ask me about holiday. I want to share with him about the Qurban. Raya Qurban baru2 ni... Bila sampai satu part tu want to tell him we "sembelih" binatang qurban, then ehhhh... Nak ckp macam mana ek. Tak kan nk cakap "cut cut the cow" ....... stuck takat tu... hehehe then he ask another colleague... His face mcm nk taw lebih lanjut but I'm sorry sir my vocab very limited...huhuhu
 
 
But still I can converse with him. Since we celebrate his birthday in advance, so he appreciate very much whatever we did. The foods, the surprise. Lovely.
 
 
Happy birthday my boss, I'm happy we can work together in order to accomplish company vision and mission. I wish all your wishes comes true.
 
Till we meet again
 
So, the moral story is, when you work you can't say you cannot but you must say "I'll try", "I'll give a try". That will measure either you are capable enough or not. Bkn senag nk dapat peluang, when it's come grab it and do very well. Biar seribu halangn mendatang sekali pown, jikalu dah dittapkan sejak azali lagi kata itu rezeki anda, jadi mcm mana sekali pown ia tetap rezeki anda.
 
 
 
Lots of love by TheTiramisuLovers
 
 

12 comments:

  1. bagusnya pandai tulis bahasa inggeris, dan lagi cantik kalau tulis bahasa melayu dengan betul tanpa singkatan ^__^

    ReplyDelete
  2. hihi...comel je rasa bila baca ayat cut cut the cow tu.. =)

    ReplyDelete
  3. boss mat saleh mesti kena tau cakap orang putih sikit2, kalau tak susah nak komunikasi.

    ReplyDelete
  4. "cut cut the cow" sounds reasonable enough :)

    ReplyDelete
  5. saya rasa n3 sungguh comel...haha...
    samala jugak sy pun, tulis bulih lagi..tang ckp berat sungguh rasa mulut,
    kerja dulu ngan semua melayu...now dah wahm lagi la xtau nk test speaking ngan sapa....


    Benarkah Keputihan Penyebab Sukar Hamil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...kalo dh hari2 ckp melayu mmg fasih...try tgk hari2 cakap org putih...mesti boleh speaking punya.. :)

      Delete
  6. Erm. Dah tu apa sembelih dalam english >_<

    ReplyDelete

Thanks a lot for drop by here...
http://thetiramisulovers.blogspot.com/

Lots of love by TheTiramisuLovers :)